Kategorier
Musiknyheder

Pepsi i pop-problemer

Det er helt normalt, at populære melodier lever videre i film og tv-reklamer, så der er intet usædvanligt i, at det gamle 70’er-hit ”Why Can’t We Be Friends” er blevet genoplivet i USA denne sommer. Det usædvanlige er, at sangen – trods sin venskabelige titel – bliver centrum for et søgsmål mod cola-producenten Pepsi.

”Why Can’t We Be Friends”, der for ca. ti år siden også blev et hit med Smash Mouth, var oprindeligt med gruppen War, og det er dem, der nu trækker Pepsi i retten, fordi de ikke blev spurgt om lov, før Pepsi anvendte sangen i en tv-reklame. Forsangeren Harold Brown har for mange år siden forklaret, at bogstaverne W-A-R i bandnavnet stod for ”We Are Righteous”, dvs. ”Vi er retskafne”. Den retskaffenhed risikerer nu at koste sodavandsgiganten 10 millioner dollars, hvis Brown og hans gamle venner får juridisk opbakning i deres sag.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *